Wednesday, February 16, 2011

THE BEST LISTENER OF ALL

alhamdulillah.
puas aku cari semalam kaedah mengawal marah.
finally,
aku jumpa 1 cara yg aku tak pernah terfikir pon sebelum ni.
thanks to fuadlatip.com.


caranya:


bila kita rasa marah, mengadu la pada ALLAH, berkata-kata lah denganNya,
cth: " Ya Allah, aku geram betol la kat die ni. ikutkan hati, nak je aku laser."
then,
kita akan rasa beransur-ansur lega.
sebab,
sebenarnya apabila kita mengadu pada Allah,
Allah berikan kita kekuatan untuk melawan amarah,
Lantas  disuntikkkanNya dalam diri sifat sabar.
N we feel relieve afterwards without hurting anyone.


So,
rajin-rajinkan diri untuk  
BERBUAL-BUAL dengan Allah.
BERCERITA lah padanya tentang apa yang kita telah, sedang, & akan buat.
BERITAHU Dia apa yang kita rasa, apa yang kita mahu.


Memang Allah Maha Mengetahui. Tetapi, dengan cara ini sebenarnya dapat membuatkan diri kita semakin rapat denganNya. Semakin rapat bereti semakin tinggi kesedaran bahawa diri ini hanya hamba.


Semoga kecintaan kita kepadaNya makin bertambah!


credit to fuadlatip.com.

0 comments: